Passagerernes 11 bud til rejsekort
11_bud_til_rejsekort.png

11 bud til et bedre rejsekort
Passagerpulsen hos Forbrugerrådet Tænk har i flere undersøgelser spurgt Rejsekortets brugere, hvilke forslag til forbedringer de har. De kommentarer, I har sendt til os gennem undersøgelser, Facebook og mail, har vi samlet til 11 forslag til et bedre rejsekort. De 11 bud er sendt til Rejsekort A/S til inspiration til at forbedre rejsekortet.
Klik på Download PDF under boksen, og læs alt om de 11 bud, vi har sendt til Rejsekort A/S
1. |
Det skal være lettere at forny rejsekortet |
2. |
Rejsekortet skal udbrede og optimere de digitale løsninger |
3. |
Der skal være et betalingsloft |
4. |
Der skal være lettere adgang til information og bedre service, når man henvender sig |
5. |
Der skal være bedre adgang til salgssteder og personlig betjening |
6. |
Det skal være mere overskueligt at checke ind og ud |
7. |
Det skal være nemmere og mere fleksibelt at forny og forlænge en pendlerperiode |
8. |
Det skal være nemmere at checke flere ind |
9. |
Der skal være flere og bedre muligheder for at tanke op online |
10. |
Det skal være lettere at gennemskue, hvor og hvornår et pendlerkort er gyldigt |
11. |
Pendlerkortene skal være logiske at bruge og have samme fordele som andre periodekort |
Passagerpulsen mener
Rejsekortet havde ikke en nem start, men trafikselskaberne bag rejsekortet har gjort meget for at forbedre produktet, og efter 8 år har passagererne efterhånden taget kortet til sig.
2 ud af 3 rejsekortbrugere er alt i alt tilfredse med deres kort, og hele 8 ud af 10 mener, at rejsekortet er en god idé.
Når det er sagt, så er der fortsat en række områder, der kan forbedres. Det vil der altid være med et produkt som rejsekort, der skal favne så bredt. Samtidig udvikler samfundet og teknologien sig, og det giver anledning til løbende at se på, hvordan rejsekortet bedre kan opfylde passagerernes behov.
