Brug din ret til at klage
Bøder, manglende udbetaling af rejsetidsgaranti eller fejl på rejsekortautomaterne. Kend dine rettigheder og få hjælp til at klage.
Sådan klager du over din rejse
Oplever du noget i bus eller tog, som du er utilfreds med, kan du klage. Men hvem skal du klage til, og hvordan gør du? Få svaret her.
Forsinket med toget? 5 ting du har ret til
Rejser du med tog i EU, har du ret til 5 ting, hvis du bliver forsinket i mere end 1 time. Få styr på dine rettigheder, så du undgår du at blive snydt.
Det kan du klage over
Forsinket med bus på tværs af landet? 4 ting, du har ret til
Skal du rejse 250 kilometer eller derover med bus indenfor EU, har du ret til en række ting, hvis du bliver forsinket.
Penge tilbage for billetter eller kort: Her er dine rettigheder
Fortryder du, at du købte billet eller pendlerkort til bus og tog? I nogle tilfælde kan du få dine penge tilbage, men det er ikke altid. Se dine muligheder her.
Forsinket: Kend din rejsetidsgaranti
Er du forsinket med bus eller tog? Så kan du måske få betalt en taxa eller få dine penge tilbage. Bliv klogere på trafikselskabernes rejsetidsgarantier her.
Sporarbejde: Kend dine rettigheder
Rejser du med tog, kan du opleve ændringer i køreplanen, fordi Banedanmark har planlagt sporarbejder. Sporarbejdet betyder, at du har andre rettigheder end normalt.