Om os
Passagerpulsen hos Forbrugerrådet Tænk er din stemme i den kollektive transport. Vi er en del af Forbrugerrådet Tænk, og arbejder for at skabe de bedste rammer for brugerne af bus, tog og metro.
Sådan arbejder Passagerpulsen
Passagerpulsen er passagerernes uvildige, uafhængige og troværdige stemme i den kollektive transport. Vi er en del af Forbrugerrådet Tænk, og vi arbejder for en bedre kollektiv transport og for mere klima- og miljøvenlig mobilitet.
6 sejre for dig og den kollektive transport i 2021
Passagerpulsen arbejder for en bedre kollektiv transport. Her kan du læse om seks af de forbedringer, vi var med til at skabe for dig og dine medpassagerer i 2021.
Passagerpulsens årsrapporter
Passagerpulsens årsrapport 2022
Flere markante begivenheder viste i 2022, at der fortsat er stort behov for at tale passagerernes sag og arbejde for en mere attraktiv kollektiv transport i hele Danmark. I 2022 havde vi bl.a. ad flere omgange fokus på fremtidens brugere af kollektiv transport, de unge.
Passagerpulsens årsrapport 2021
I 2021 satte Passagerpulsen blandt andet sat fokus på oplevelsen af billet- og takstsystemet, buspassagerrettigheder, og hvordan vi får passagererne tilbage til kollektiv transport efter Covid-19.
Passagerpulsens årsrapport 2020
2020 blev et år præget af Covid-19. Passagerpulsen havde blandt andet fokus på selskabernes tiltag for at gøre det trygt at benytte kollektiv transport og på passagerernes oplevelser, handlinger og forventninger til deres brug af kollektiv transport set i lyset af Covid-19.
Vil du i kontakt med os?
Har du spørgsmål til vores arbejde, så hører vi gerne fra dig.
Vores holdninger
Nysgerrig på vores holdninger eller brug for en udtalelse?
Det mener Passagerpulsen om forsinkelser og kompensation
Det er godt, at passagererne kan få kompensation, hvis de bliver forsinket med bus og tog. Det primære fokus bør dog være bus og tog til tiden, da forsinkelser har store konsekvenser for passagererne.
Det mener Passagerpulsen om metrotillæg og andre særtillæg
Det skal være nemt og overskueligt at benytte kollektiv transport. Det betyder blandt andet, at det skal være nemt at gennemskue, hvad rejsen koster, og hvilke regler der gælder.
Det mener Passagerpulsen om billetter og takster
Det skal være nemt at finde den bedste og billigste billet, som passer til dit behov og dine ønsker, når du rejser med kollektiv transport.
Presse
Her kan du finde kontaktoplysninger, hvis du har brug for data eller en udtalelse fra os. Du kan også læse nogle af vores udsendte pressemeddelelser.
Sådan begyndte Passagerpulsen
Passagerpulsen hos Forbrugerrådet Tænk startede 1. oktober 2014. Projektet var finansieret af en finanslovsbevilling fra oktober 2014 til slutningen af 2018. I foråret 2020 vedtog forligskredsen Bedre og billigere kollektiv trafik at finansiere yderligere 4 år fra 2020-2023, samt en ny opgave med at oprette fem regionale passagerråd.