Gå til hovedindhold

Rejsekort: Svar på 3 spørgsmål om kundeservice

Hvorfor kan jeg kun kontakte Rejsekort A/S ud fra forudbestemte kategorier? Få svar på 3 spørgsmål om Rejsekort A/S' kundeservice her.

Fotokredit: Getty Images · 6. Oktober 2022
Kvinde med headset kigger i kameraet

Vi har stillet Rejsekort A/S nogle af de spørgsmål om kundeservice, vi ofte møder fra jer passagerer. Læs, hvad Rejsekort A/S svarer herunder.

3 ofte stillede spørgsmål om kundeservice

  • Rejsekort Kundecenter får mange henvendelser fra passagererne hver dag, og de arbejder målrettet på at svare så hurtigt som muligt.

    Ringer du Rejsekort Kundecenter på 70 11 33 33, vil du ofte opleve at du får hurtigere svar på dit spørgsmål eller hjælp til dit problem.

    Åbningstiderne på telefonen er:

    • Mandag til fredag fra klokken 8.00-18.00
    • Lørdage fra kl. 10.00-15.00
  • Kategorierne er lavet for at gøre sagsbehandling så hurtig som muligt.

    Bruger du Kontaktformularen, kan medarbejderne hurtigere hjælpe dig, fordi du fra starten har givet dem de relevante oplysninger, som de har brug for til at svare.

    Åbne kategorier eller mail betyder mange opklarende mails frem og tilbage, og det betyder længere sagsbehandling og større risiko for fejl.

  • Rejsekort Personligt eller Rejsekort Flex kan du ikke købe de næste 12 måneder. Til gengæld kan du købe et Rejsekort Anonymt.

    Kontakter du Rejsekort Kundecenter, kan du høre om muligheden for at betale for de rejser, hvor du har undladt at checke ud. 

    Rejsekort Kundecenter tager ud fra en individuel vurdering stilling til, om du kan blive slettet fra registret, så du igen kan købe et nyt Rejsekort Personligt eller Rejsekort Flex. 

    Glemmer du at checke ud, kan du indmelde check ud via appen Check Udvej. Er kortlæseren ude af drift, kan du bruge en af de andre kortlæsere på perronen eller i bussen.