Gå til hovedindhold

Forsinket: Sådan får du information om din rejse

Information gør det nemmere at rejse videre, når der er forsinkelser. Få overblik over, hvor du kan finde information for bus, tog og metro.

Fotokredit: Getty Images · 7. Februar 2022
Mand kigger på sit armbåndsur

Forsinkelser på rejsen kræver information

Er bussen, toget eller metroen forsinket, skal du have klar besked.

App og sms giver dig information

Du kan bruge Rejseplanens app og hjemmeside til at få information om forsinkelser for bus, tog og metro i hele landet.

Brug dine medpassagerer

Mange steder i landet er passagerer gået sammen i Facebook-grupper eller -sider, hvor de holder hinanden opdateret om blandt andet forsinkelser og aflysninger.

Det kan for eksempel være grupperne eller siderne her:

  • S-tog Drift,
  • Kystbanen Live,
  • Passager på Svendborgbanen,
  • MetroPendler,
  • Østfyns Pendlerklub,
  • Slagelse Pendlerklub,
  • Lille Syd pendler. 

Gå på opdagelse på Facebook, og se, om der er en gruppe, der passer til dit behov.

Find din information hos trafikselskaberne

Trafikselskaberne giver også information på deres egne kanaler. Du kan få information online, via app, sms og over telefon.

Se, hvor du kan få information om dit tog, bus eller metro nedenfor.

Oversigt over trafikselskabernes information

  • Arriva giver dig information om forsinkelser og planlagt sporarbejde via sms eller mail. For at modtage informationen skal du tilmelde dig Arriva Trafikinfo.

    Tilmeld dig Arriva Trafikinfo

    Du kan også ringe til Arriva Kundecenter. Nummeret er 70 27 74 82.

  • BAT har et online kort, som viser, hvor din bus kører netop nu. Det kan du bruge til at se, hvor forsinket din bus er.

    Der kan være forsinkelser i tidsangivelsen for din bus.

    Se, hvor din bus kører

    Du kan også ringe til BAT’s kundecenter og få information. Telefonnummeret er 56 95 21 21.

  • DSB's app kan du bruge til at se, hvornår de næste tog kører fra stationer i nærheden af dig.

    Hent DSB appen her

    Du kan også blive opdateret om ændringer i køreplanen på sms, hvis du ikke har DSB app. Du får dog kun information fra den strækning eller station, du vælger. Servicen koster almindelig sms-takst.

    Sådan bruger du DSB’s sms-service

    Desuden kan du tilmelde dig DSB Plus og få information på sms eller mail om akutte ændringer i S-togstrafikken.

    Tilmeld dig DSB Plus her

    Bruger du ikke apps eller sms, kan du ringe til DSB Kundeservice for at få information. Telefonnummeret er 70 13 14 15.

    Følg din rejse live

    Rejser du med tog, kan du følge toget live på kortet ”Landets Puls”.

    Det kræver, at du ved, hvilket nummer dit tog har, og at du kan finde det på kortet.

    Du kan dog ikke altid kan regne 100 procent med togenes placering på kortet.

    Find dit tog med Landets Puls

  • Fynbus har sat QR-koder op på mange af deres bussers stoppesteder. Når du scanner koden får du information om næste afgang, og om der er forsinkelser.

    Du kan også få information ved at ringe til drifts- og køreplansoplysningen på 63 11 22 33.

  • På metroens hjemmeside kan du se, om metroerne kører efter planen.

    Gå til metroens hjemmeside

    Du kan også ringe til DOT's kundeservice på 70 15 70 00.

    Metroen er også på Twitter, hvor du løbende kan blive opdateret om driften.

    Følg @MetroenKBH

  • Følg din bus live med appen Midttrafik Live og få pushbeskeder, før bussen kommer. I appen er der et kort, som viser dig, om din bus kommer til tiden.

    Tiderne på kortet bliver opdateret cirka hvert 15. sekund.

    App'en viser også information om Letbanen og Midtjyske Jernbaner.

    Hent appen Midttrafik Live

    Du kan også finde trafikinformation på Midttrafiks hjemmeside.

    Se aktuelle driftsinformation hos Midttrafik

    Du kan også ringe til Midttrafiks kundeservice på 70 21 02 30.

  • Opret en profil på NT's hjemmeside og få en mail, hvis der er forsinkelser eller ændringer på de ruter, du kører med.

    Opret profil på nordjyllandstrafikselskab.dk

    NT har også en side, hvor du kan se, hvornår bussen er fremme ved dit stoppested, og om der er forsinkelser.

    Se, hvornår din bus kommer

    Du kan også kontakte kundeservice telefonisk på 98 11 11 11.