Undersøgelse: Passagerpulsens Kundeservicepris

8. oktober 2018

Kundeservicen hos 14 trafikselskaber er testet af en række mystery shoppere. De har testet servicen på selskabernes hjemmesider og over telefonen. Det bedste selskab vinder Passagerpulsens Kundeservicepris 2018.

kundeservicepris2018

Passager er ved at købe en billet hos en buschauffør
Foto: Anette Sønderby Madsen

Kundeservice påvirker opfattelsen af selskabet

God kundeservice har stor værdi for både passagererne og selskaberne. Passagerpulsen har i 2018 igen lavet en undersøgelse af passagerernes ønsker til kundeservice.

Undersøgelsen viser, at 57 % af danskerne mener, at kundeservice har 'stor' eller 'meget stor' betydning for deres opfattelse af trafikselskabet.

45 % af de passagerer, der har været i kontakt med et trafikselskab inden for de seneste 3 måneder, har benyttet hjemmesiden, mens 28 % har ringet.

Trafikselskaberne testet af mystery shoppere

Kundeservice har med andre ord stor betydning for både passagerer og trafikvirksomheder.

Passagerpulsen har på den baggrund undersøgt trafikselskabernes telefoniske og online kundeservice ved hjælp af mystery shopping for at undersøge:

  • Hvordan fungerer trafikselskabernes telefoniske og digitale kundeservice i praksis?
  • Hvad fungerer godt, og hvor er der plads til forbedringer?
  • Hvilke trafikselskaber er bedst til kundeservice?

Resultaterne ligger til grund for uddelingen af Kundeserviceprisen 2018.

Klik på Download PDF, og se, hvilket selskab der har klaret det bedst
PDF-ikon pdf (1.62 MB)

Tidligere undersøgelser af Passagerpulsens Kundeservicepris