Undersøgelse: Passagerernes tilfredshed med Rejseplanen
rapport om tilfredshed med rejseplanen

Høj generel tilfredshed
97 procent af passagererne i undersøgelsen bruger Rejseplanen. Jo oftere de rejser, des mere bruger de Rejseplanen.
Generelt er passagererne meget tilfredse med informationen, de får fra Rejseplanen. Når tingene kører som planlagt, svarer 4 ud af 5, at den information de får er korrekt mindst 5 ud af 6 gange.
Forsinkelser giver ukorrekt information
Forsinkelser og aflysninger gør passagererne mindre tilfredse. 1 ud af 3 oplever, at den information de får ikke er korrekt i halvdelen eller mere end halvdelen af tilfældene, når køreplanerne ikke bliver overholdt.
Passagererne oplever at 4 ting går igen, når informationerne på rejseplanen ikke er korrekte. Den:
- Informerer ikke om forsinkelser/aflysninger/ændringer (38,7 %)
- Giver ikke information hurtigt nok (21,5 %)
- Angiver ikke korrekt længde på forsinkelsen (20,1 %)
- Foreslår ingen/dårlige alternativer (11,1 %)
Passagerernes forslag til forbedringer
Undersøgelsen har også givet passagererne mulighed for at komme med forslag til forbedringer af Rejseplanen.
Download rapporten og se passagererne ønsker.
