Undersøgelse: Passagerernes tilfredshed med Rejseplanen

4. juli 2019

Hvornår kører toget? Og hvor mange skift har du på rejsen? Rejseplanen er passagerernes mulighed for at planlægge rejsen med bus, tog og metro. Men hvor tilfredse er de med den? Det har Passagerpulsen undersøgt.

rapport om tilfredshed med rejseplanen

Kvinde sidder på station og kigger på sin mobiltelefon
Foto: Getty Images

Høj generel tilfredshed

97 procent af passagererne i undersøgelsen bruger Rejseplanen. Jo oftere de rejser, des mere bruger de Rejseplanen.

Generelt er passagererne meget tilfredse med informationen, de får fra Rejseplanen. Når tingene kører som planlagt, svarer 4 ud af 5, at den information de får er korrekt mindst 5 ud af 6 gange.

Forsinkelser giver ukorrekt information

Forsinkelser og aflysninger gør passagererne mindre tilfredse. 1 ud af 3 oplever, at den information de får ikke er korrekt i halvdelen eller mere end halvdelen af tilfældene, når køreplanerne ikke bliver overholdt.

Passagererne oplever at 4 ting går igen, når informationerne på rejseplanen ikke er korrekte. Den:

  • Informerer ikke om forsinkelser/aflysninger/ændringer (38,7 %)
  • Giver ikke information hurtigt nok (21,5 %)
  • Angiver ikke korrekt længde på forsinkelsen (20,1 %)
  • Foreslår ingen/dårlige alternativer (11,1 %)

Passagerernes forslag til forbedringer

Undersøgelsen har også givet passagererne mulighed for at komme med forslag til forbedringer af Rejseplanen.

Download rapporten og se passagererne ønsker.

PDF-ikon pdf (2.15 MB)