Undersøgelse: Passagerernes oplevelser med digital selvbetjening

21. november 2019

Passagererne skal i stigende grad betjene sig selv med digitale løsninger ved rejseplanlægning og billetkøb. Vi har spurgt passagererne, hvordan de oplever løsningerne.

undersoegelse-digitale-selvbetjeningsloesninger.png

undersoegelse-digitale-selvbetjeningsloesninger
Foto: Getty Images

Flest synes, at digitale selvbetjeningsløsninger har gjort rejsen nemmere

Undersøgelsen viser, at 63 procent oplever, at digitale selvbetjeningsløsninger har gjort det nemmere at rejse. 15 procent oplever, at det er blevet mere besværligt.

Der er flere, der mener, at udviklingen har gjort det mere besværligt at rejse, blandt deltagere med en kort uddannelse, kvinder og personer over 50 år.

I undersøgelsen har vi også spurgt ind til passagerernes brug af digitale selvbetjeningsløsinger og ikke-digitale løsninger både før, under og efter rejsen. 

Download rapporten, og læs alle resultaterne og vores anbefalinger

PDF-ikon pdf (1.68 MB)