Undersøgelse: Passagerernes oplevelse af Takst Sjælland-reformen
takst sjaelland

Ændrede priser og billetter
Formålet med at ændre priserne og billetterne i Takst Sjælland-reformen var at gøre nemmere for passagererne at vælge den billigste billet.
Rejsekortet blev for eksempel altid billigst. Med mindre du rejser mere en 26 gange på en måned, så kan det bedre betale sig for dig at købe et periodekort.
Passagererne fik at vide, at prisen på 96 % af rejserne inden for Takst Sjælland stort set ikke ville blive ændret. Og de sidste 4 % af rejserne ville ikke opleve, at prisen steg med mere end 5 %.
Passagerernes oplevelser
Passagerpulsen har spurgt passagererne om deres oplevelser med de nye billetter og priser cirka et halvt år efter, at Takst Sjælland-reformen blev indført.
Undersøgelsen viser blandt andet, at:
- 67 % ikke har hørt om begrebet Takst Sjælland
- 11 % af passagererne oplever, at ændringerne i Takst Sjælland lever godt op til formålet, mens 13 % synes den lever dårligt op til formålet
- 6 % af passagererne oplever, det er blevet lettere at forstå priser og billetter, mens 15 % oplever det er blevet mere besværligt
- 7 % oplever, det er blevet billigere for dem at rejse med bus, tog og metro, mens 24 % oplever det er blevet dyrere
Download PDF'en og se alle resultaterne samt Passagerpulsens anbefalinger
