Undersøgelse: Passagerernes ønsker til kundeservice
oensker-til-kundeservice

Kundeservice har konsekvenser
God kundeservice har stor betydning for passagerernes tilfredsheds med og valg af transportmiddel.
Halvdelen passagererne svarer, at kundeservice har ”stor” eller ”meget stor” betydning for deres opfattelse af trafikselskabet. Og halvdelen mener, at kundeservice har ”stor” eller ”meget stor” betydning for deres valg af transportmiddel.
Når passagererne henvender sig til trafikselskaberne, er det primært for at få hjælp til planlægning af og oplysning om en rejse.
Passagererne bruger web og telefon
Godt 2 ud af 5 af deltagerne i undersøgelsen har benyttet selskabernes kundeservice 2 eller flere gange inden for 3 måneder.
45 procent af dem, der har henvendt sig til et selskab inden for de seneste 3 måneder, har benyttet hjemmesiden, mens 28 procent har ringet.
Svartiden er afgørende, når det gælder kontakt via hjemmesiden. Men vigtigst af alt er dog, at kunden oplever at få sin sag løst. Kan det ikke ske hurtigt, er det vigtigt, at kunden løbende får information om sagen.
Resultaterne af denne undersøgelse er brugt til at lave undersøgelsen bag Passagerpulsens Kundeservicepris.
Klik på Download PDF og få flere resultater fra undersøgelsen.

Tidligere undersøgelser af passagerernes ønsker til kundeservice
I 2016 gentog Passagerpulsen undersøgelsen af passagerernes ønsker til kundeservice.
I 2015 lavede Passagerpulsen den første undersøgelse af passagerernes ønsker til kundeservice.