Rejsekort: Svar på 50 af passagerernes spørgsmål

6. juni 2018

Passagererne stillede i april 2018 spørgsmål til Rejsekort A/S på Facebook-siden Passagerpulsen hos Forbrugerrådet Tænk. Du får svar på 50 af spørgsmålene her.

50_spoergsmaal_til_rejsekort.png

50_spoergsmaal_til_rejsekort
Foto: Getty Images. Illustration: Passagerpulsen hos Forbrugerrådet Tænk.

Check ind og ud

Hvorfor er der ikke rejsekortstandere i toget? Hvorfor kan jeg ikke checke flere ind på alle rejsekortstandere? Hvorfor kan jeg ikke checke en ekstra passager ind undervejs på rejsen?

Få svar på 15 spørgsmål om at checke ind og ud

Optankning, priser og rabatter

Hvorfor går der så lang tid, fra jeg overfører penge, til jeg kan bruge dem på mit rejsekort? Hvorfor er der ikke flere fysiske optankningssteder? Hvorfor kan jeg ikke se, hvad min rejse kommer til at koste? 

Få svar på 13 spørgsmål om optankning, priser og rabatter

Fornyelse

Hvorfor skal jeg have nyt rejsekort, når det virker fint? Og hvorfor skal jeg selv betale det, når det er Rejsekort A/S, der bestemmer, at jeg skal have et nyt?

Få svar på 2 spørgsmål om fornyelse

Kundeservice

Hvorfor tager sagsbehandlingen så lang tid? Hvorfor kan jeg kun kontakte Rejsekort A/S ud fra forudbestemte kategorier? Hvorfor er straffen for at glemme at checke ud så hård?

Få svar på 6 spørgsmål om kundeservice

Rejsekort Anonymt

Hvorfor kan jeg ikke bruge appen Check udvej, når jeg har et Rejsekort Anonymt? Og hvorfor skal I have mit CPR-nummer, for at jeg kan få fyldt udbytte af rabatterne på rejsekort?

Få svar på 3 spørgsmål om Rejsekort Anonymt

Pendlerkort og Pendler Kombi

Hvorfor skal jeg checke ind for at aktivere en pendlerperiode, når jeg har valgt en startdato? Hvorfor kan jeg ikke checke flere ind på mit Rejsekort Pendler Kombi? 

Få svar på 5 spørgsmål om rejsekortets pendlermuligheder

Digitale løsninger

Hvorfor må jeg kun bruge Check udvej appen 12 gange om året? Hvorfor kan jeg ikke bruge min smartphone som erstatning for et rejsekort? Hvorfor kan jeg ikke checke ind i en app?

Få svar på 6 spørgsmål om digitale løsninger til rejsekort

Få Passagerpulsens nyhedsbrev

Rejser du med bus, tog og metro? Få guider og gode råd til dine rettigheder leveret direkte i din indbakke.

Du får også vores nyeste undersøgelser af offentlig transport.

Tilmeld dig Passagerpulsens nyhedsbrev her – det udkommer ca. 1-2 gange om måneden.

Tilmeld