Notat: Lukning af Metro Cityringen: Observationer af information, skiltning og wayfinding
I januar 2020 lukkede Cityringen i 2 uger for at forberede tilkoblingen af M4. Vi besøgte 6 stationer på den første hverdag med erstatningsbusser.
Gode guider - men også plads til forbedring
Passagerpulsen observerede passagerernes oplevelser på seks af Cityringens stationer på den første hverdag med erstatningskørsel.
Observationerne viser, at der i de fleste tilfælde var information og guides til at hjælpe passagererne over i metrobusserne.
Der er dog stadig rum for forbedring, blandt andet i forhold til skiltning til metrobusserne, bemanding og adgang til for eksempel Rejsekort-automater på stationerne.

Notat: Vejledning i forbindelse med køb af Rejsekort Anonymt
Rejsekort Anonymt har en række særlige regler. Vi har undersøgt, om passagererne får den nødvendige information, når de køber kortet.

10 bud på bedre service: Sådan får vi flere passagerer i bus og tog
Danskerne skal oftere vælge bus og tog, hvis vi skal nå klimamålene og mindske trængslen. Passagerpulsen har samlet 10 bud på, hvilke serviceforbedringer, der vil gøre den kollektive transport mere attraktiv.

Notat: Tryghed på stationer
Sikkerhed og tryghed er et grundlæggende behov, som passagererne skal have dækket, hvis den kollektive transport skal være attraktiv for dem. Derfor har Passagerpulsen undersøgt danskernes oplevelse med tryghed på stationer.