Rejsekort: Svar på 4 spørgsmål om digitale løsninger

6. juni 2018

Hvorfor kan jeg ikke bruge min smartphone som erstatning for et rejsekort? Få svar på 4 spørgsmål om Rejsekort A/S' digitale løsninger her.

6_spoergsmaal_til_digitale_platforme.png

6_spoergsmaal_til_digitale_platforme
Foto: Getty Images. Illustration: Passagerpulsen hos Forbrugerrådet Tænk

Passagerernes 4 spørgsmål om digitale løsninger

Få svar på 4 spørgsmål, som passagererne ofte stiller om digitale løsninger til rejsekortet.

Hvorfor er der ikke en app, hvor jeg kan tjekke saldo og rabattrin, tanke op og checke ud?

Vi vil tage det med i overvejelserne for udvikling af kommende apps.

Hvorfor kan jeg ikke bruge min mobiltelefon som erstatning/supplement til rejsekortet?

Rejsekort har gennem mange år fulgt udviklingen tæt.

I Danmark står iPhone for over 60 % af markedet. Google har for nylig offentliggjort, at de vil indbygge en løsning i alle nyere Androidtelefoner, og Rejsekort ser på, om det kan være en hensigtsmæssig løsning. 

Hvorfor kan jeg ikke bruge mit betalingskort, som også har RFID-system, til at rejse med?

Rejsekort overvejer muligheden for at åbne for at bruge andre kort end rejsekort i rejsekortsystemet.

Hvorfor kan jeg ikke checke ind/ud på mobilen i en app – uden begrænsning?

Over 98 % af alle check ud sker på kortlæserne.

Rejsekort Check udvej-appen er i første omgang blevet udviklet som en service for de kunder, der en gang imellem glemmer at checke ud – ikke som et alternativ til at checke ud på de opstillede kortlæsere.