Metode: Sådan har vi undersøgt passagerernes tilfredshed

14. juni 2018

De Nationale Passagertilfredshedsundersøgelser viser, hvor tilfredse passagererne er med togrejsen. Sådan indsamler vi svarene til undersøgelsen.

Passagertilfredshed metoden bag

Metode: Sådan har vi undersøgt passagerernes tilfredshed

Spørgeskema til passagererne

Undersøgelsen De Nationale Passagertilfredshedsundersøgelser bliver udgivet 2 gange om året. Passagererne har hele året mulighed for at svare på et papirspørgeskema.

Spørgeskemaet får du i toget for DSB Fjern- og Regionaltog, Arriva, Nordjyske Jernbaner og Lokaltog. For DSB S-tog og Metro sker det på perronerne. Skemaerne bliver uddelt på hverdage og i weekender fra klokken 6-23 fordelt i hele landet.

Når du returnerer dit spørgeskema, bliver det godkendt, hvis du har svaret på 2/3 af skemaet, og din rejse giver mening.

Læs mere om selve metoden ved at downloade PDF.

PDF-ikon pdf (4.12 MB)

Få Passagerpulsens nyhedsbrev

Rejser du med bus, tog og metro? Få guider og gode råd til dine rettigheder leveret direkte i din indbakke.

Du får også vores nyeste undersøgelser af offentlig transport.

Tilmeld dig Passagerpulsens nyhedsbrev her – det udkommer ca. 1-2 gange om måneden.

Tilmeld