Klippekort: Sådan får du penge tilbage for ubrugte klip

2. november 2018

Papklippekortet kan du ikke længere bruge hos DSB, Midttrafik, Sydtrafik og Movia. Har du stadig klip tilbage? Få hjælp til, hvordan du kan få penge tilbage.

klippekort_maskine

Klippekort bliver stemplet i en klippekortmaskine
Foto: iStock

Pap-klippekort er udløbet

DSB, Midttrafik og Sydtrafik havde sidste dag for brug af pap-klippekort 16. januar 2017. Har du stadig ubrugte klip, kan du få dem refunderet.

Se, hvordan du gør for de forskellige pap-klippekort nedenfor.

DSB og refusion

Få penge tilbage fra dine ubrugte klip eller klippekort frem til 16. august 2019.

Reglerne for refusion er:

  • DSB refunderer både ubrugte og delvist brugte klippekort.
  • Porto bliver dækket og der er ingen gebyr.
  • Tilbagebetaling sker efter den seneste pris, du har kunne købe et klippekort til.
  • Få penge tilbage ved at udfylde formular online på DSB’s hjemmeside eller hent formularen i DSB Salg & Service eller DSB 7-eleven på stationerne.
  • Send dine ubrugte klip eller klippekort til DSB’s kundecenter i Taastrup sammen med formularen eller dit sagsnummer, hvis du har udfyldt formularen online.

Vær opmærksom på, at du ikke kan få penge retur for dit klippekort på stationerne.

Udfyld online formular på DSB’s hjemmeside

Midttrafik og refusion

Ubrugte klip kan du få refunderet til og med 15. august 2019.

Sådan gør du:

  • Udfyld og download skema på Midttrafiks hjemmeside eller hent skemaet hos Midttrafik Kundecenter.
  • Skema skal du sende eller aflevere sammen med de ubrugte klip til enten Midttrafik eller Midttrafik Kundecenter. Ellers får du ikke refunderet klippene.
  • Vælg om du vil have pengene overført til din NemKonto eller klip overført til Midttrafik app.
  • Vælger du at få pengene overført til din NemKonto, får du portoen betalt. Vælger du at få overført klippene til dit mobile klippekort, får du ikke portoen betalt, men i stedet 2 ekstra klip. Det gælder kun første gang, du sender klippekort ind.
  • Du får refunderet 1/10 af kortets pris pr. ubrugte klip.

Download skema for refusion på Midttrafiks hjemmeside

Sydtrafik og refusion

Klippekort med 1 eller 2 klip kan du få refunderet til og med 15. august 2019.

10-klips kort kan du ikke længere få refunderet.

Få refunderet dine ubrugte klip ved at:

  • Send klippekort til Sydtrafik. Du skal selv betale porto.
  • Klippekort skal have et logo med Sydtrafik på.
  • CPR-nummer er nødvendigt for at sætte pengene på din NemKonto.

Se hvordan du sender klippekort til Sydtrafik