Hvor rart er der på din station?

2. september 2019

Toiletter og billetsalg lukker, og mange passagerer synes, det er utrygt at være på stationen. Vi sætter fokus på stationer, der har brug for hjælp.

landingsside-kampagne830x400.png

kampagne-hall-of-shame-stationer
Glostrup Station, den 4. juli 2019. Foto: Anette Sønderby Madsen

Danske stationers 'Hall of shame'

Skærme, der ikke virker, smadrede ruder og ingen mulighed for at få hjælp til at købe den rigtige billet. Genkender du billedet? Mange af de danske stationer trænger til en kærlig hånd.

Passagerpulsens undersøgelser viser, at dårlig belysning og manglende rengøring, kan gøre det utrygt for passagererne at være på stationerne.

Læs undersøgelsen Passagerernes oplevelse af tryghed på togstationer

Læs undersøgelsen Utryghed på stationer

Passagerpulsen hos Forbrugerrådet Tænk samler fotos ind til en 'Hall of Shame', så vi kan vise de ansvarlige selskaber og politikere, hvilke forhold vi passagerer bliver mødt af, når vi rejser med kollektiv transport.

Er din station utryg, ubehagelig, mørk eller forladt?

Vi samler billederne ind på vores Facebook-side. Du kan poste et billede i kommentarfeltet eller på vores side, hvis du oplever, at din station er ulækker, utryg, forladt eller ubehagelig.

Vis os din station på Facebook

Hvis du ikke har en Facebook-profil, kan du sende dit billede til os på stationsbilleder@fbr.dk

Ved at sende et billede giver du samtykke til, at vi må bruge dit billede på vores Facebook-side og dele det med relevante parter og medier i forbindelse med kampagnen. Vi skriver, at det er dig, der har taget billedet. 

Fejlmeld direkte, hvis noget er i stykker

Vær opmærksom på, at vi ikke fejlmelder de ting, der er på billedet. Hvis du har brug for at komme i kontakt med nogen, der kan rydde op eller reparere noget, der er gået i stykker, skal du kontakte dit trafikselskab.

Se hvem du skal kontakte, hvis du oplever fejl på stationen eller ved stoppestedet