Hvor rart er der på din station?

11. oktober 2019

Toiletter og billetsalg lukker, og mange passagerer synes, det er utrygt at være på stationen. Kampagne satte fokus på stationer, der har brug for hjælp.

landingsside-kampagne830x400.png

kampagne-hall-of-shame-stationer
Glostrup Station, den 4. juli 2019. Foto: Anette Sønderby Madsen

Danske stationers 'Hall of shame'

Skærme, der ikke virker, smadrede ruder og ingen mulighed for at få hjælp til at købe den rigtige billet. Genkender du billedet? Mange af de danske stationer trænger til en kærlig hånd.

Passagerpulsens undersøgelser viser, at dårlig belysning og manglende rengøring, kan gøre det utrygt for passagererne at være på stationerne.

Læs undersøgelsen Passagerernes oplevelse af tryghed på togstationer

Læs undersøgelsen Utryghed på stationer

Passagerpulsen hos Forbrugerrådet Tænk har samlet fotos ind til en 'Hall of Shame', så vi kan vise de ansvarlige selskaber og politikere, hvilke forhold vi passagerer bliver mødt af, når vi rejser med kollektiv transport. På baggrund af de indsendte billeder har vi blandt andet lavet et katalog over de forbedringer, passagererne efterlyser.

Se billederne på Facebook

Læs Passagerernes bud til bedre stationer