Passager: Sådan ser tilfredsheden ud for dit togselskab

14. juni 2018

Togpassagerernes tilfredshed med selskaberne er meget svingende. Se, hvordan dit togselskab klarer sig i Passagerpulsens Passagertilfredshedsundersøgelse.

s-tog-og-metro-tog-ved-vanlose

S-tog og Metrotog kører ved siden af hinanden ved Vanløse station
Foto: Getty Images

Høj tilfredshed men store forskelle

84 % af passagererne er tilfredse med deres togrejse alt i alt. Det viser De Nationale Passagertilfredshedsundersøgelser, som Passagerpulsen laver i samarbejde med COWI A/S for vinteren 2017/18.

Tilfredsheden svinger dog alt efter, hvilket selskab passagererne rejser med.

Tilfredshed med Arriva

81 % af passagererne er tilfredse med at rejse med Arriva. 56 % mener, at værdien af rejsen passer med prisen.

Tilfredshed: Passagererne er mest tilfredse med:

  • Muligheden for at få en siddeplads i toget
  • Trygheden i toget
  • Adgangsforholdene til perronen

Utilfredshed: Passagererne er mindst tilfredse med:

  • Toiletterne på stationen
  • Informationen ved en forsinkelse
  • Muligheden for at få svar på spørgsmål og information

Tilfredshed med DSB Fjern- og Regionaltog

80 % af passagererne er tilfredse med at rejse med DSB fjern- og regionaltog. 49 % mener, at værdien af rejsen passer med prisen.

Tilfredshed: Passagererne er mest tilfredse med:

  • Mulighed for at få en siddeplads i toget
  • Trygheden i toget
  • Adgangsforholdene til perronen

Utilfredshed: Passagererne er mindst tilfredse med:

  • Toiletterne på stationen
  • Toiletterne i toget
  • Informationen ved en forsinkelse

Tilfredshed med DSB S-tog

83 % af passagererne er tilfredse med at rejse med DSB S-tog. 57 % mener, at værdien af rejsen passer med prisen.

Tilfredshed: Passagererne er mest tilfredse med:

  • Togets overholdelse af køreplanen på den aktuelle rejse
  • Rejsetiden for den aktuelle rejse
  • Trygheden i toget

Utilfredshed: Passagererne er mindst tilfredse med:

  • Toiletterne på stationen
  • Muligheden for at få svar på spørgsmål og information fra togselskabet
  • Informationen ved en forsinkelse

Tilfredshed med Metro

90 % af passagererne er tilfredse med at rejse med Metroen. 71 % mener, at værdien af rejsen passer med prisen.

Tilfredshed: Passagererne er mest tilfredse med:

  • Rejsetiden for den aktuelle rejse
  • Togets overholdelse af køreplanen på den aktuelle rejse
  • Tiden til at skifte til toget

Utilfredshed: Passagererne er mindst tilfredse med:

  • Parkeringsforholdene for knallert, motorcykel og bil
  • Information ved forsinkelse
  • Parkeringsforholdene for cykel ved stationen

Tilfredshed med Nordjyske Jernbaner

83 % af passagererne er tilfredse med at rejse med Nordjyske Jernbaner. 68 % mener, at værdien af rejsen passer med prisen.

Tilfredshed: Passagererne er mest tilfredse med:

  • Togets overholdelse af køreplanen på den aktuelle rejse
  • Trygheden i toget
  • Muligheden for at få en siddeplads i toget

Utilfredshed: Passagererne er mindst tilfredse med:

  • Toiletterne på stationen
  • Informationen ved en forsinkelse
  • Muligheden for at få svar på spørgsmål og information fra togselskabet

Tilfredshed med Lokaltog

82 % af passagererne er tilfredse med at rejse med Lokaltog. 60 % mener, at værdien af rejsen passer med prisen.

Tilfredshed: Passagererne er mest tilfredse med:

  • Muligheden for at få en siddeplads
  • Trygheden i toget
  • Togets overholdelse af køreplanen på den aktuelle rejse

Utilfredshed: Passagererne er mindst tilfredse med:

  • Toiletterne på stationen
  • Informationen ved en forsinkelse
  • Toiletterne i toget

Data kommer fra De Nationale Passagertilfredshedsundersøgelser, som blev offentliggjort juni 2018

 

Få Passagerpulsens nyhedsbrev

Rejser du med bus, tog og metro? Få guider og gode råd til dine rettigheder leveret direkte i din indbakke.

Du får også vores nyeste undersøgelser af offentlig transport.

Tilmeld dig Passagerpulsens nyhedsbrev her – det udkommer ca. 1-2 gange om måneden.

Tilmeld