Blog: God service, når du mindst venter det

2. maj 2017

En ellers dårlig togtur kan blive god, hvis du får en ekstra god behandling. Læs, hvordan en forsinkelse blev til en god oplevelse.

blog-god-service-naar-du-mindst-venter-det.jpg

blog-god-service-naar-du-mindst-venter-det
Foto: Getty Images

Forsinket tog i Tølløse

Fredag eftermiddag og jeg har endelig fri fra skole. Klokken er 15.55, så jeg og mine venner løber til Tølløse Station, hvor toget går præcis klokken 16. Det er vigtigt, at jeg når toget, fordi jeg skal hjem og holde fødselsdag.

Skærmen på stationen fortæller, at toget mod København er forsinket. Men hvor meget? Og kan jeg nå bussen fra Høje Taastrup, så jeg ikke kommer for sent til fødselsdag?

DSB informerer i højtaleren efter lidt tid, at toget er forsinket på grund af tekniske problemer. De regner med, at toget er på perronen 10 minutter efter. Det betyder, at jeg ikke når min bus, og at jeg skal vente 30 minutter på den næste.

Heldigvis regner det ikke, og solen er stadig fremme. En af mine venner finder guitaren frem og begynder at synge. Flere andre bryder ud i sang, og det hjælper lidt på humøret.

10 minutter efter kommer toget, og vi er heldige at finde ledige pladser i et ellers fyldt tog.

Et syngende tog og en venlig kontrollør

Toget kører fra stationen, og hurtigt bliver vi mødt af kontrolløren, som kommer gående direkte mod os. Jeg tænker, at nu får vi nok besked på at dæmpe os, så de andre passagerer ikke bliver forstyrret af vores sang. Vi var ellers lige midt i en klassiker, som var ved at lyde ret godt.

Bekymret ser jeg på kontrolløren, og jeg er parat til at undskylde for vores sang. I stedet bliver jeg mødt af et stort smil.

Kontrolløren har hørt musikken og vil høre, om vi ikke har lyst til at spille en sang for alle passagererne i toget.

Det næste øjeblik fortæller togføreren over højtaleren, at der er nogle helt særlige gæster med toget i dag, som vil sende passagererne på weekend med lidt musik.

Toget kører fra Roskilde til Høje Taastrup, mens vi underholder med sang og musik. Pludselig er det ikke nær så slemt, at jeg kommer lidt for sent til fødselsdag, fordi jeg ikke når bussen.

Og sådan gik det til, at en forsinkelse blev til en god oplevelse, som jeg stadig husker, fordi jeg mødte et ualmindeligt venligt og imødekommende personale.

Sidder du med en historie, hvor du har fået en god eller dårlig kundeservice, så skriv den i kommentarfeltet eller send den til os på passagerpulsen@fbr.dk

Skrevet af

Portræt

Camilla Dahl

Tidligere kommunikationsmedarbejder
Camilla er tidligere kommunikationsmedarbejder i Passagerpulsen. Hun cykler mest på arbejde, men kører også af og til med Kystbanen eller metroen.

Tilføj kommentar

Din e-mail bliver kun set af Passagerpulsen, når vi godkender din kommentar.