Sydtrafik: Kundeservicepris motiverer

2. maj 2017

Passagerpulsens Kundeservicepris viser, at Sydtrafik har forbedret sig siden den første pris i 2015. Det får imidlertid ikke selskabet til at hvile på laurbærrene. Vi har spurgt Sydtrafik, hvordan de kan bruge resultaterne.

Kundeservice Sydtrafik

Sydtrafik: Kundeservicepris motiverer
Foto: Sydtrafik

Hvorfor er kundeservice vigtigt?

Trafikselskabet Sydtrafik har et mantra om, at selskabet er til for kunderne, og kunden skal være i centrum – ønsket er at være det naturlige valg for borgere i Syd- og Sønderjylland.

Jette Lauridsen, Kunde- og markedschef hos Sydtrafik, fortæller:

”Vi bliver først det naturlige valg for kunden, når de oplever af få en god service. ”

Passagerpulsen har spurgt, hvordan Sydtrafik kan bruge Passagerpulsens Kundeservicepris til at opnå denne målsætning.

Kan I bruge kundeserviceprisen fremadrettet?

”Der er flere ting, vi kan bruge undersøgelsen til. Det, at så mange selskaber deltager i undersøgelsen, giver følelsen af konkurrence, og det er med til at motivere vores medarbejdere til at yde en endnu bedre kundeservice," siger Jette Lauridsen.

"Det er også interessant at se, hvordan vores samarbejdspartnere klarer sig. For eksempel kan vi lade os inspirere af Fynbus, der har en særlig procedure omkring håndtering af hittegods," siger hun og fortæller:

"Selvom at vi har arbejdet systematisk med kundeservice siden 2013, og har et stort fokus på god kundeservice, er vi meget bevidste om, at der altid er plads til forbedring. Jeg tror også på, at vores undersøgelse ser endnu bedre ud næste gang, ” siger Jette Lauridsen.

På hvilke områder kommer vi til at se de største ændringer?

Service- og behovsafdækning samt afslutning af sagen, kommer de til at arbejde meget med i Sydtrafik, siger Jette Lauridsen.

"Det kommer blandt andet til udtryk i vores uddannelse af chaufførerne. Her skal vi have hele vores kundemarked og nøglepersoner fra huset med, da uddannelsen handler rigtig meget om serviceadfærd og om at give vores medarbejdere de rigtige værktøjer. Lige præcis serviceadfærd er noget af det, som vi kommer til at arbejde meget med. Dette skulle gerne kunne afspejles i den næste undersøgelse, ” siger hun.

Vinderen af Passagerpulsens Kundeservicepris 2017 bliver afsløret 22. maj 2017.

Relaterede artikler

Busselskaber bedst til kundeservice