Klippekort DSB: Fordele og ulemper ved alternativerne

17. januar 2017

Klippekortet stoppede med at være gyldigt sidste år i Hovedstadsområdet, og nu har DSB også sagt farvel til papklippekort på landsplan. Men hvad skal du købe i stedet? Passagerpulsen guider dig og informerer om fordele og ulemper ved alternativerne til klippekortet.

Alternativer til klippekortet

DSB stoppede brug af papklippekort 16.januar. I stedet kan du købe:

  • Rejsekort
  • DSB 10-turskort i app
  • Standardbillet

Gælder kun til Hovedstadsområdet:

  • DOT Mobilbillet/Mobilklippekort
  • Enkeltbillet
  • 24 timers billet
  • Flexcard
  • City Pass
  • Park&Ride

Få et overblik over de forskellige billettyper nedenfor.

Fordele og ulemper ved billettyperne

Rejsekort

Rejsekortet kan du få i 3 varianter: personligt, flex og anonymt.

Kortet tanker du op på computeren eller ved automater på stationerne. Du kan også få en tank-op-aftale for rejsekort personligt og flex. Så får du automatisk overført penge fra dit dankort, hver gang saldoen på rejsekort når et minimum.

Sammenlign de 3 korttyper på Rejsekortets hjemmeside

Fordele

Rejsekortet er landsdækkende, så du kan bruge det i hele landet – bortset fra Bornholm.

Rejser du med andre, eller har du din cykel eller hund med, kan du checke dem ind på kortet.

Tank-op-aftale gør, at du altid har en billet ved hånden. Gælder kun rejsekort personligt og flex.

Rejs uden for myldretiden og få rabat. Du får 20 % i rabat på prisen, når du rejser inden for samme takstområde.

Læs om tidsrabatten på Rejsekortets hjemmeside

Ulemper

Check ind skal du huske hver gang, du skifter mellem tog, bus og metro, og check ud, når rejsen slutter. Glemmer du det, kan du få gebyr.

Glemmer du at checke ud flere gange, kan dit kort blive spærret.

Check-ud standere står ikke så tit ved busstoppestederne. Glemmer du at checke ud i bussen, kan det være svært at checke ud. Du kan bruge Check Udvej app'en, men den kan kun bruges 12 gange om året.

Prisen for din rejse kan være svær at regne ud, når du checker ind. Opdager du fejl efter din rejse, skal du kontakte Rejsekort Kundecenter.

Læs mere og køb rejsekortet på Rejsekortets egen hjemmeside

Se, hvilke salgssteder der sælger Rejsekortet

DSB 10-turskort i app

Fordele

10-turskortet giver rabat på cirka 25 procent i forhold til DSB standardbilletter.

Kortet kan bruges, hvis du vil rejse flere sammen.

Kortet gælder mellem 2 DSB stationer eller Arriva stationer, inklusiv Bornholm og de største lokal- og privatbaner – dog ikke stationer på strækningen Esbjerg-Varde-Nørre Nebel. 

Kortet kan du bruge som billet i bus, tog og metro i et zoneområde omkring din station.

Ulemper

Smartphone er nødvendigt.

Appen er ikke udviklet til Windows Phones - kun Android og iPhone.

Billetten virker ikke, hvis din mobil løber tør for strøm.

Kortet skal du bruge mellem de samme 2 stationer, som du vælger, når du køber kortet.

Rejser du på Sjælland, kan du kun købe 10-turskortet til rejser på 9 zoner eller mere. I resten af landet kan du købe til rejser, der krydser en takstgrænse.

Gyldigheden på kortet er 12 måneder. Du kan få det refunderet i op til 2 år efter købsdatoen.

Læs mere og download DSB appen

Standardbillet

Fordele

Rejser du mindre end 10 gange om året på samme strækning, kan det være en fordel at købe en standardbillet.

Fleksibel billet, som du kan bruge til en valgfri afgang på den dag og strækning, du har købt den.

Billetten kan du få refunderet, hvis du ikke bruger den.

Standardbilletter kan købes i alle automater på stationerne, DSB's billetsalg, i DSB app, samt online på DSB's hjemmeside.

Billetten kan bruges i bus, tog og metro i et zoneområde omkring din station. Dit zoneområde står på billetten.

Ulemper

Prisen er ofte dyrere end andre billettyper.

Rabat får du ikke på Standardbilletten.

DOT Mobilbillet eller -klippekort

Fordele

Mobilklippekort giver rabat på dine rejser ligesom det tidligere papklippekort.

Fleksibelt system som du kan bruge, når du har behov.

Appen kan du bruge på hele Sjælland, Lolland-Falster og Møn til rejser på 2 til 8 zoner.

Ulemper

Smartphone er nødvendig. Almindelige mobiltelefoner kan du stadig bruge til at købe sms-billetter.

Appen er ikke udviklet til Windows Phones - kun Android og iPhone.

Billetten gælder ikke, hvis din mobil løber tør for strøm.

Mobilklippekortet er gyldigt i 12 måneder, men kan refunderes i op til 1 år efter købsdato. Mobilklippekort købt før 7. januar 2016 klokken 12 har kun en gyldighed på 6 måneder.

Klippekortet kan du kun købe på 20 klip.

Læs mere og download app'en DOT Mobilbilletter

Enkeltbillet

Fordele

Har du periodekort og skal rejse uden for dine normale zoner, kan du købe en enkeltbillet.

Billetterne er anonyme og kræver ingen smartphone eller andre tekniske færdigheder.

Enkeltbilletter på 2-8 zoner kan du købe i billetautomaterne på stationen, bussen, via app’en DOT Mobilbilletter eller som sms-billet.

Ulemper

Prisen er ofte dyrere end andre billettyper.

Enkeltbilletter til 9 zoner eller mere kan du kun købe i billetautomaterne på stationen, på nogle lokalbanestationer og lokalbanetog.

Få et overblik over priserne på kontantbilletter på DOT's hjemmeside

24 timers billet

Fordele

Rejs ubegrænset i hele Hovedstadsområdet (zone 1-99) i 24 timer.

Billetten kan du købe via app’en DOT Mobilbilletter, som sms-billet, i billetautomaterne på stationerne eller DSB Salg & Service og hos 7-Eleven på stationerne i Hovedstadsområdet.

Ulemper

Rejser kan du kun foretage i Hovedstadsområdet.

Billetten er kun en fordel, hvis du rejser mere end, hvad den normale billet koster. Det kan være svært at gennemskue.

Læs mere om 24-timers billetten på DSB's hjemmeside

Flexcard

Fordele

Flexcard er upersonligt, og du kan derfor dele kortet med andre – dog ikke samtidigt.

Rejs ubegrænset med bus, tog og metro i Hovedstadsområdet i de zoner, du har valgt.

Kortet kan du købe som periodekort på 7 dage eller fra 30 til 365 dage. Du kan købe det i DSB Salg & Service og 7-Eleven på stationerne i Hovedstadsområdet.

Ulemper

Flexcard kan du kun købe fra 2 til 8 zoner. Du kan ikke få det til alle zoner.

Prisen er ikke synderlig fordelagtig i forhold til for eksempel Mobilklippekort - især ikke på 7-dages kortet.

Læs mere om Flexcard og priserne på DSB's hjemmeside

City Pass

Fordele

Rejs ubegrænset i København i zonerne 1-4 i 24 eller 72 timer.

Turister og andre besøgende kan nemt komme fra og til lufthavnen med denne billet.

Billetten kan du købe i billetautomaterne på stationerne, billetsalget på Københavns Hovedbanegård og i Københavns Lufthavn, på hjemmesiden City Pass og via app’en DOT Mobilbilletter.

City Pass kan du bruge i både bus, tog og metro.

Ulemper

Gælder kun i zone 1-4. Det kan være svært at gennemskue, især hvis du ikke er vant til at rejse med kollektiv transport i Hovedstadsområdet. Bakken, Louisiana og Museet Arken ligger for eksempel alle uden for zone 4.

City Pass som mobilbillet er ikke gyldig, hvis din mobil løber tør for strøm.

Få mere information om City Pass på DOT's hjemmeside

 

Park&Ride

Fordele

Heldagsbillet til både parkering og bus, tog og metro i zone 1-4.

Parker bilen på en af de udvalgte parkeringspladser lidt uden for centrum og slip for køen.

Prisen er billigere - både for parkering og transportbillet.

Ulemper

Park&Ride garanterer ikke, at der er en parkeringsplads på det parkeringsanlæg, som du har valgt, når du køber billetten på internettet. Men de har endnu ikke oplevet overbooking.

Læs mere om Park&Ride og billetkøb

Relaterede artikler

Deltag i Passagerpanelet

Brug nogle minutter hver 2. måned på at besvare spørgsmålene i vores online undersøgelser.

Som deltager i Passagerpanelet:

  • får du tilsendt et spørgeskema 6-10 gange om året
  • får indflydelse på Passagerpulsens undersøgelser
  • er du med til at forbedre forholdene for passagererne i den kollektive transport
Læs mere

Kommentarer

Manglende ulempe ved mobilklippekort

Der mangler en meget vigtig information om mobilklippekortet: Det er kun gyldigt i 6 måneder! Det fremgår af DSB app'en.

Var det hvad vi fik for 30 millioner?

Var dette virkelig alt vi fik for et kontor fyldt med jurister fra DJØF og som kostede 30 millioner?

Det er godt nok den største omgang Kejserens Nye Klæder som er opført i nyere tid.........

Men juristerne i Passagerpulsen hygger sig vel med det rene narrespil?

Kollektiv trafik for fritidsinstitutioner.

Har der indtænkt nogle muligheder efter klippekortets "fald" for f.eks. fritidsinstitutioner, som tager på udflugt typisk kun i ferier og fridage (efter skolereformen kom til)?

John Nielsen
Daglig pædagogisk leder

Klippekort App

Hej
Jeg kan ikke lige se noget mobil klippekort hos DSB(?). Der findes et på Engineer.DK men ved ej om det er anvendeligt. Jeg ønsker fortsat at kunne rejse uden at skulle overvåges og registreres. Hvordan kan man det? For apperne sender garanteret også data eller?
mvh
Richardt Hansen

Rejsekort og klippekort

Kan man få de tilovers blivende klip overført til rejsekort eller udbetalt?

Rejsekort, rabat, 20%

Under Rejsekort, Fordele, skriver I "Rejser du uden for myldretiden kan du i hovedstadsområdet, og enkelte andre områder, få 20 procent i rabat på prisen." Det er en grov underdrivelse. Det gælder for alle lokale rejser inden for et takstområde uden for myldretiden. Venligst ret op.

Flere ulemper ved rejsekort og mobilklippekort app.

Rejsekort er væsentligt dyrere end klippekort, ved få rejser om måneden. Jeg bruger et 10-turs "papirklippekort" til mine rejser ml. Kbh. og Holbæk, hvilket koster mig 74 kr pr. tur/vej. Ved brug af Rejsekort koster det 96 kr pr. tur/vej. Dette selvom Rejsekort bliver annonceret som værende billigt! Vedr. mobilklippekort, så opnår man samme besparelse, som hvis man havde købt et 10-turs 2-zoneklippekort. Ved købet får man 20 klip, svarende til 20 zoner. Hvis man skal rejse 7 zoner, bruges 7 klip, hvilket gør "kortet" til et universelkort. Men hvis man er vant til at skulle bruge et 6 zoner, ville man tidligere kunne købe et 6-zonerskort, og derved opnå en noget større besparelse, end ved at købe et 2-zonerskort og klippe 3 gange. Initiativerne med Rejsekort og afskaffelsen af klippekort, gør det derfor almindeligvis dyrere at rejse. Det er ikke med til at fremme offentlig trafik. Derudover kræver mobilklippekortet, at man skal købe billet 5 minutter før (jeg forstår argumentet, da det ville være nemt ellers kun at købe billet i de tilfælde, man så en togrevisor). Det betyder, at man steder med dårlig mobildatadækning (f.eks. Nørreport), skal købe billetten inden man går til toget (i modsætning til brug af klippekort, som kan/kunne klippes på perronen) og afvente besked om, at billetten er godkendt, inden man går til toget. Det er bestemt ikke elegante løsninger...

Mobilklippekort og Rejsekort

Mht. mobilklippekort: Det er også kun et 2-zonerskort!!!

Mht. rejsekort: I henviser til hjemmesiden DOT, men her koster et nyt rejsekort 80 kr. Hvis man køber direkte på rejsekortet koster det 50 kr.

Klippekort og alternativer. Hvor kan man sammenligne priserne?

Vi er folkepensionister i Rågeleje. Hidtil har min kone klaret sig med et pensionistkort for alene at besøge sine venner - Kan man stadig få det?. Jeg har kørt bil når vi er sammen. Men jeg kører ikke til Kbh for at lede efter P-plads i timer, så hvad skal jeg nu købe? Hidtil har et klippekort dækket mit behov i flere år. Mulighederne og priserne er total uigennemskuelige. Vi køber intet uden at kende prisen først.

Dyrt dyrt dyrt

Med 10-turs papirklippekort er der rabat fra første tur mellem Kbh og Odense, hvor jeg rejser mellem 7 og 12 gange om året. Ofte har jeg ikke mulighed for at rejse i de billige tider på dagen/ugen. Hvis jeg skal bruge Rejsekortet, skal jeg rejse hele 7 gange på strækningen for bare at komme ned på nuværende pris på papirklippekort. Det svarer til at min rabat beskæres med 70 %. Kan det være meningen? I øvrigt synes jeg det er blevet svært gennemskueligt at finde prisen på billetter. Er man af forskellige grunde kognitivt udfordret eller bare ikke med på smart-phone-bølgen, så er man prisgivet. Eller i al fald afhængig af at rejse i åbningstiden for billetsalg / og tilmed beregne tid til at stå i kø der og vente på betjening.

Rejsekortet, pensionist, personligt og 65-billetter

Jeg mangler helt og aldeles en diskussion af problematikken vedrørende brug af rejsekortet for pensionister, der kan bruge 65-billetter og opnå en rabat på 50% eller 25%.
Mange pensionister, der kan anvende 65-billetter med rabat er nemlig ikke vidende om, at de ved anvendelse af personligt rejsekortet betaler alt for meget for rejserne på de strækninger (og tidspunkter), hvor de med fordel kan anvende 65-billetter med en rabat på 50% eller 25%. Fra Korsør til Herning betaler en pensionist med rejsekort kr. 201,60 mens prisen med en 65-billet med 50% rabat er kr. 168,00.

Svar til Rolf Nielsen

@Rolf: Passagerpulsen arbejder på mange andre ting end denne artikel, så jeg kan godt love, at der kommer mere for de 30 millioner i løbet af de næste 3-4 år. Vi har været i gang i 4 måneder og har taget hul på flere undersøgelser, der tager udgangspunkt i passagererne ønsker for og erfaringer med den kollektive transport.
Har du lyst til at få indflydelse og være med i Passagerpulsens arbejde er du velkommen til at melde dig som agent eller som deltager til vores spørgeskemaer.
Du kan se mere her: http://passagerpulsen.taenk.dk/faa-indflydelse
/Astrid, kommunikationsmedarbejder

Sv: Klippekort App

@Richardt Hansen
DSB appen, hvor du kan købe 10-turskort, kan du finde link til på DSB's hjemmeside: https://www.dsb.dk/find-produkter-og-services/dsb-10-turskort-i-app-voksen/

/Astrid, kommunikationsmedarbejder

Sv: Rejsekort og klippekort

@Flemming Larsen: Ja, det kan du. Du kan læse mere på Dot's hjemmeside her: http://www.dinoffentligetransport.dk/klippekort/frontpage/ubrugte-klip/
/Astrid, kommunikationsmedarbejder

Sv: Flere ulemper ved rejsekort og mobilklippekort app

@Kresten Gottschalck: Så vidt jeg kan se i betingelserne for brug af appen Mobilbilletter, skal du blot have købt billetten inden, du stiger om bord. Og altså ikke 5 min. før. Kan du evt. huske, hvor du har fået den oplysning? Det kan være de har ændret reglerne efterfølgende?
/Astrid, kommunikationsmedarbejder

Sv: Mobilklippekort og Rejsekort

@Kirsten Andersen: Det er korrekt, at prisen på Mobilklippekort svarer til et 2-zoners klippekort, men du kan godt købe en billet til 5 zoner med mobilklippekortet, det koster så bare mere end ved papklippekortet, som vi nævner.
/Astrid, kommunikationsmedarbejder

Uigennemskuelige priser på rejsekort

Når man på rejsekort som almindelig person (hverken ung eller pensionist) foretager en rejse i flere takstområder, får man ikke de lokale rabatter i takstområderne (mon rejsekortet bare skovler dem i lommen?). Nogle gange kan man alligevel få billetprisen ned.
På en passende station foretager man en såkaldt 0-rejse (check ud, check ind, check ud, check ind). Samtidigt får man en ekstra rejse registreret til rabattrin. Fx Holbæk-Næstved om aftenen med 0-rejse i Ringsted eller fx København H-Tølløse med 0-rejse i Roskilde (det kræver dog at man skynder sig, men man sparer næsten 20% på billetten).
Rejsekortet nævner det ikke. Der mangler også oplysninger om, hvor grænserne for takstområderne er.

Rejsekort og stress!

Jeg har længe haft et rejsekort, men har haft købt klippekort fra Slagelse /København, fordi at jeg flere gange har glemt at tjekke ud. Det virker stressende at skal ud af et tog, særlig når der er mange passagerer. Jeg kan simpelthen "glemme" at lytte til stemmen som siger at man skal huske at tjekke ud, for at skynde mig væk fra virvaret. Når jeg nu rejser med mit rejsekort, må jeg sidde og holde det i hånden på hele togrejsen, det er bestemt ikke særlig afslappende at rejse med tog og desværre meget for dyrt til mig. Jeg har desværre ikke bil, ellers havde jeg valgt den frem for tog. Jeg vil have klippekortet tilbage!

DSB-klippekort

@Kirsten Jensen. DSB afskaffer ikke klippekort eller 10-turskort, jeg har fået det skriftligt. Det er kun i Region H, at klippekortene afskaffes. Afhængig af rejsemønster kan det være væsentlig billigere fx at bruge 10-turskortene.
DSB+ udsendte en mail, hvor de anbefalede Rejsekort, "for at spare penge". Men det vil være meget dyrere end 10-turskort. Jeg rejser København-Falster 15-30 gange årligt. DSB kender mit rejsemønster og billettype, men tydeligvis ikke deres egne priser.

Ekstra zoner til periodekort

Når man har et periodekort til et begrænset antal zoner og skal udenfor dette område, funger klippekort ret optimalt.

Hvad anbefaler I når man f.eks. står i zone 1 og har zone 2 med på sit periodekort, men også skal rejse til zone 40 via zone 30? Hvordan køber man så de to ekstra zoner (30 og 40) i zone 1? Er man nødt til at købe kontantbilletter eller kan man supplere med noget der er lige så billigt og nemt som klippekort?
(Er tidligere blevet frarådet rejsekort til dette, da det ikke duede dengang til at tilføje ekstra zoner senere på en rejse.)

Nu er Molslinjen billigere end toget fra Roskilde

Jeg kan læse af de tidligere kommentarer, at jeg ikke er den eneste, der undrer mig over, at jeg med afskaffelsen af 10-turs klippekort får en klækkelig forøget udgift på min rejsekort rejser Roskilde-Århus.
Jeg rejser 1 gang om måneden og betaler med rejsekortet 742,00 kr for en returrejse...Bestiller jeg Molslinjen, og går ombord kan jeg nøjes med at betale 349,00 kr + lidt diesel. Bestiller jeg billetten dagen i forvejen - så slipper jeg endda med 300,00 kr.
Men det er ikke energiøkonomisk! Skab mulighed for at give rabat for os, der rejser regelmæssigt men sjældent!

DSB-klippekort forsvinder også

7-11 har oplyst mig, at DSB-klippekort også forsvinder, og ikke kan købes efter 30/6 2015. Derudover undrer det mig såre, at man har lov til at bygge billetsystem op, så det kræver en smartphone, hvis man vil køre til en rimelig pris. Jeg vil ikke have en smartphone, og så er jeg henvist til kontantbilletter til fuld pris, når jeg kører udover mit periodekorts rækkevidde. Jeg kan i hvert fald ikke se, hvordan jeg ellers kan køre mellem Roskilde og København for 47 kr., som prisen med klippekortet er.

Jeg vil også have klippekortet tilbage

Hvorfor i hede-hule-Hellerup, skulle dét klippekort (i pap) absolut ud af produktion/salg???
Når pengene er små og tog- og busturene sporadiske, er hverken Rejsekortet eller mobilklippekortet optimalt:
Rejsekortet, på grund af eventuelle bøder samt at minimumsbeløbet så vidt vides skal være på 49,- kr.
Mobilklippekortet, fordi det kun har en gyldighed på 6 måneder. Svar udbedes.

På forhånd tak...

10-turskort til busser i Midttrafik

Hvorfor skal al ændring altid gøre tingene dyrere og mere besværligt???? Til sidst er der jo ingen ældre, der vil rejse mere. Og så bliver I også fri for dem. Og de unge køber en bil med de forfærdelige ændringer(fordyrelse)r, der sker. Så kan I nedlægge jernbanerne, som I har nedlagt bustrafikken i de tyndt befolkede områder. Så DØR Danmark! Men det er vel også det, der er meningen???????

Pensionister

Jeg synes godt, at Forbrugerrådet Tænk i denne ellers udemærkede orientering kunne have beskrevet vilkårene for studerende og pensionister i forhold til de forskellige ordninger. Jeg håber at det vil ske i en opdateret udgave. Jeg er medlem af Forbrugerrådets Rådsforsamling for DM(Dansk Magisterforening)

Svar til Frederik Dehlholm

Kære Frederik Dehlholm,
Mange tak for din pointe, den tager vi med i kommende opdatering.
Mvh. Passagerpulsen

Klippekortet tilbage TAK

Hvem har besluttet dette digitale helvede af et rejsekort ?
"IF IT WORKS DON,T FIX IT"
Klippekortet tilbage TAK

Mobilklippekort

Jeg får ikke brugt de 20 klip på mit mobilklippekort indenfor 6 mdr.
Kan jeg ikke give andre glæde af de klip jeg ikke får brugt?

Vh Mia

Sv: Mobilklippekort

@Mia
Desværre kan du ikke give klippene på dit mobilklippekort videre. I betingelserne for brug af mobilklippekortet står der følgende:
"Kopiering, ændring eller videresendelse af mobilbilletter er ikke tilladt."

Vi arbejder til gengæld på at få forlænget gyldighedsperioden for mobilklippekortet. Der er forlydender om, at mobilklippekortet fremover vil være gyldigt i et år. Vi ved dog endnu ikke, hvornår de nye regler træder i kraft.
/Michala, kommunikationsmedarbejder

Kan ikke åbne købt mobilklippekort

Jeg har lige købt et mobilklippekort, men kan åbenbart ikke åbne det, hvad fanden gør jeg? har jeg lige spildt 150 kr?

sv: Kan ikke åbne købt mobilklippekort

@AnneMette

Jeg vil opfordre dig til at tage kontakt til DOT's kundeservise på tlf.: 7015 7000 for at få løst problemet.

/Michala, kommunikationsmedarbejder

Bruge mobilklippekort uden mobile data

Hej!

Blev meget glad at klippekortsmuligheden stadigvæk findes og desto mere skuffet over at det mobile klippekort ikke kan bruges uden mobile data - hvilket betyder at udlandsboende som midlertidigt besøger København men af den ene eller den anden grund måske ikke kan bruge mobile data ikke heller kan bruge klippekortet.

Mvh
Majbritt

SV: Bruge mobilklippekort uden mobile data

Hej Majbritt

Det har du desværre ret i. Mobilklippekort kan ikke bruges uden adgang til internet.

Som alternativ kan du købe 24-timers billet eller Citypass til Hovedstadsområdet, hvis du kun skal være i København kort tid. Du kan læse mere på: http://www.dsb.dk/rejsende/turister/

Mvh
Camilla, kommunikationsmedarbejder

Kører hverken i bus eller tog, men?

hvad gør man, hvis man en dag får brug for at tage bussen eller toget alligevel?
Går ud fra man kan købe en busbillet hos chaufføren, men hvordan får man den rigtige togbillet, når man absolut intet kender til zoner eller nogen af de mange billetmuligheder, og ikke orker at sætte sig ind i alle reglerne?

uden cpr

Jeg vil gerne gøre opmærksom på at samtlige asylansøgere i landet nu er udelukket fra at købe klippekort. App'en kræver nemlig en tilknyttet bankkonto, og det kan du ikke få i Danmark uden cpr-nummer. Måske kan du få en konto ved fremvisning af udenlandsk pas, men du skal aflevere dit pas hos politiet hvis du vil søge asyl i Danmark.
Dermed er flere tusind mennesker ramt - og vel at mærke netop mennesker som har brug for prisbillige transportløsninger.
Jeg synes det er ærgerligt.

Klippekort

Klippekort i pap tilbage, tak!!
Ville downloade app til klippekort. Umuligt da min iphone ikke har iOS 8 . Dvs. Os med gamle telefoner, enten skal købe ny telefon eller betale overpris på transport?
Tror det her ender som Post Danmark - desværre. Er ellers stor tilhænger af offentlig transport.

SV: Kører hverken i bus eller tog, men?

@Dirck

Jeg vil umiddelbart mene, at den nemmeste løsning er at bruge Rejseplanen. Der kan du se, hvor mange zoner din strækning er, og hvad den vil koste.

Ellers vil jeg anbefale dig at tage fat i trafikselskabet. De er eksperter i deres egne billetmuligheder.

/Camilla, kommunikationsmedarbejder

Mobilklippekort

Hej kan man købe klippekort på en mobil og så bruge to mennesker samtidig.

SV:Mobilklippekort

Hej Zeljka

Ja, det kan du godt. Du kan læse om det i DSB's forretningsbetingelser på s. 10: https://www.dsb.dk/globalassets/om-dsb/forretningsbetingelser/vejledning...

/Camilla, kommunikationsmedarbejder

Mobilklippekort

Hvis jeg skal 2 zoner med en medpassager, kan jeg så bruge 4 zoner af mig mobilklippekort og dele det med min medpassager? Mvh Michael

SV: Mobilklippekort

Hej Michael

Er det et DSB mobilklippekort, du har? Det kan du godt dele med andre, så længe du har klip nok. Det gælder også for de fleste andre klippekort.

Passagerpulsen har samlet et overblik over reglerne for de forskellige mobilklippekort: http://passagerpulsen.taenk.dk/bliv-klogere/digitale-klippekort-her-er-r...

Mvh Camilla, kommunikationsmedarbejder

Rejsekort

Jeg hjalp min søn med at få lavet et rejsekort for noget tid siden.
han fik lavet det så han selv kan tanke op, - da der ikke kan laves tankop ftale på marstercard - kun på visa dankort. Han bor på Nykøbing Mors, det nærmeste sted der er at tanke op er Thisted eller Skive.
Da han er læse handicappet og har svært ved at bruge nem id har han ikke sådan et, jeg kan ikke hjælpe ham hver gang, da vi bor 75 km fra hinanden.
Det er som om i kun tænker på fuldt funktions dygtige mennesker, og det hele drejer sig om Hovedstaden. Jeg har selv haft et kort, var godt tilfreds da jeg havde en tank op aftale, men det virker ikke for de handicappede er ikke kan læse.
Og tænk dog på udkants Danmark, hvis samfundet vil at vi skal køre mindre i bil skal der laves om på den slags
Venlig hilsen Anne Sophie Nornild

Tilføj kommentar

Din e-mail bliver kun set af Passagerpulsen, når vi godkender din kommentar.
By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.