Undersøgelse: Passagerpulsens Kundeservicepris

26. april 2017

Kundeservicen hos 12 trafikselskaber er testet af en række mystery shoppere. De har både testet servicen på selskabernes hjemmesider og over telefonen. Undersøgelsen ligger til grund for Passagerpulsens Kundeservicepris 2017.

Kundeservice

Passagerpulsens kundeservicepris
Foto:iStock

Kundeservice påvirker opfattelsen af selskabet

God kundeservice har stor værdi for både passagererne og selskaberne. Passagerpulsen lavede i marts 2016 en undersøgelse af passagerernes ønsker til kundeservice.

Undersøgelsen viser, at 77 % af danskerne mener, at kundeservice har 'stor' eller 'meget stor' betydning for deres opfattelse af trafikselskabet.

Knap halvdelen af de passagerer, der har været i kontakt med et trafikselskab inden for de seneste 6 måneder, har benyttet hjemmesiden, mens godt hver 3. har ringet.

Trafikselskaberne testet af mystery shoppere

Kundeservice har med andre ord stor betydning for både passagerer og trafikvirksomheder.

Passagerpulsen har på den baggrund undersøgt trafikselskabernes telefoniske og online kundeservice ved hjælp af mystery shopping for at undersøge:

  • Hvordan fungerer trafikselskabernes telefoniske og digitale kundeservice i praksis?
  • Hvad fungerer godt, og hvor er der plads til forbedringer?
  • Hvilke trafikselskaber er bedst til kundeservice?

Resultaterne ligger til grund for kåringen af Kundeserviceprisen 2017.

Klik på Download PDF, og se hvilket selskab der har klaret det bedst
pdf (1.17 MB)

Tidligere undersøgelser af Passagerpulsens Kundeservicepris

Relaterede artikler

Følg Passagerpulsen på Facebook

Har du tænkt over, hvordan vi får en bedre kollektiv transport?  Like Passagerpulsen på Facebook og hold dig opdateret om arbejdet for bedre kollektiv transport.

Jo flere vi er, desto større indflydelse har vi.

Følg os på Facebook