Undersøgelse: Hvordan kontakter passagererne togselskaber på stationen?

27. december 2016

Står du på stationen og bliver i tvivl om din rejse, er det vigtigt, at du kan få hjælp af togselskabet. Men der er stor forskel på, hvor og hvordan passagerer henvender sig.

Togpassagerer vil have hjælp fra flere kanter

Unden halvdelen af passagererne er tilfredse med muligheden for at få hjælp og information fra togselskabet. Det viser tal fra Passagerpulsens Nationale Passagertilfredshedsundersøgelse.

Personale på stationen, telefonisk kundeservice og tydelig information er vigtigt, hvis passagererne skal føle, at de kan få svar på deres spørgsmål. Det viser en undersøgelse fra Passagerpulsen.

Passagererne peger på, at de vil bruge 2-3 forskellige muligheder for at komme i kontakt med trafikselskaberne. Der er nemlig ikke kun 1 sted, hvor passagererne helst vil henvende sig for at få hjælp.

Trafikselskaberne må derfor sørge for, at der er opdateret og synlig information flere forskellige steder på passagerernes vej til toget.

Download undersøgelsen og se alle Passagerpulsens anbefalinger til togselskaberne.

PDF-ikon pdf (1.17 MB)