Klippekort: Sådan får du penge tilbage for ubrugte klip

9. august 2017

Papklippekortet havde sidste dag den 15. januar 2017 hos DSB, Midttrafik og Sydtrafik. Nåede du ikke at bruge dine sidste klip? Få hjælp til, hvordan du kan få penge tilbage.

klippekort_maskine

Klippekort bliver stemplet i en klippekortmaskine
Foto: iStock

Pap-klippekort udløber

DSB, Midttrafik og Sydtrafik havde sidste dag for brug af pap-klippekort 15. januar 2017. Har du stadig ubrugte klip, kan du få dem refunderet.

Se, hvordan du gør for de forskellige selskaber nedenfor.

DSB og refusion

Få penge tilbage fra dine ubrugte klip eller klippekort frem til 15. august 2019.

Reglerne for refusion er:

  • DSB refunderer både ubrugte og delvist brugte klippekort.
  • Porto bliver dækket og der er ingen gebyr.
  • Tilbagebetaling sker efter den seneste pris, du har kunne købe et klippekort til.
  • Få penge tilbage ved at udfylde formular online på DSB’s hjemmeside eller hent formularen i DSB Salg & Service eller DSB 7-eleven på stationerne.
  • Send dine ubrugte klip eller klippekort til DSB’s kundecenter i Taastrup sammen med formularen eller dit sagsnummer, hvis du har udfyldt formularen online.

Vær opmærksom på, at du ikke kan få penge retur for dit klippekort på stationerne.

Udfyld online formular på DSB’s hjemmeside (eksternt link)

Midttrafik og refusion

Ubrugte klip kan du få refunderet til og med 15. august 2019.

Sådan gør du:

  • Udfyld og download skema på Midttrafiks hjemmeside eller hent skemaet hos Midttrafik Kundecenter.
  • Skema skal du sende eller aflevere sammen med de ubrugte klip til enten Midttrafik eller Midttrafik Kundecenter. Ellers får du ikke refunderet klippene.
  • Vælg om du vil have pengene overført til din NemKonto eller klip overført til Midttrafik app.
  • Vælger du at få pengene overført til din NemKonto, får du portoen betalt. Vælger du at få overført klippene til dit mobile klippekort, får du ikke portoen betalt, men i stedet 2 ekstra klip. Det gælder kun første gang, du sender klippekort ind.
  • Du får refunderet 1/10 af kortets pris pr. ubrugte klip.

Download skema for refusion på Midttrafiks hjemmeside (eksternt link)

Sydtrafik og refusion

Klippekort til tog kan du få refunderet til og med 15. august 2019.

Busklippekort havde frist for refundering 1. marts 2017.

Få refunderet dine ubrugte klip ved at:

  • Send klippekort til Sydtrafik.
  • Klippekort skal have et logo med Sydtrafik på.
  • Refusion sker til fuld pris.
  • CPR-nummer er nødvendigt for at sætte pengene på din NemKonto.

Se Sydtrafiks adresse (eksternt link)

Tilføj kommentar

Din e-mail bliver kun set af Passagerpulsen, når vi godkender din kommentar.