Deltag i Passagerpanelet

Ønsker du at få din stemme hørt i den kollektive transport? Deltagere i Passagerpanelet har direkte indflydelse på Passagerpulsens arbejde. Tilmeld dig, hvis du vil være med til at forbedre forholdene for passagererne.

Deltag i Passagerpanelet

Indtast din e-mailadresse og tilmeld dig Passagerpanelet.

Hvad vil det sige at være med i Passagerpanelet?

Deltager i Passagerpanelet bliver inviteret til at deltage i en undersøgelse via nettet ca. hver 2. måned.  På den måde bidrager du til, at Passagerpulsen kan indsamle vigtig viden om, hvad der kan gøre den kollektive transport bedre.

Du få med andre ord mulighed for at give netop din mening til kende og blive hørt.

Hvorfor er jeg vigtig?

Resultaterne af undersøgelserne indgår i den løbende dialog med trafikselskaber og politikere, og dine svar har betydning for, hvilke beslutninger, der træffes omkring fremtidens kollektive transport i Danmark.

Hvem kan være med?

Ingen forudsætninger er nødvendige for at være med i passagerpanelet. Du skal dog være fyldt 15 år og have lyst til at besvare et spørgeskema på internettet en gang i mellem. Du skal derfor have en e-mailadresse og have adgang til internettet.

Undersøgelserne bliver sendt til din e-mail 6-12 gange årligt. Du bestemmer selv, hvor mange undersøgelser, du har lyst til at besvare.

Udmelding af panelet kan til hver en tid ske ved at sende en e-mail til afmeld-panel@fbr.dk. Husk at bruge den samme e-mailadresse, som da du meldte dig ind.

Læs mere om at deltage i Passagerpanelet

Hvordan kommer jeg i gang?

Ønsker du at være med i Passagerpanelet, skal du udfylde din e-mailadresse øverst på denne side og trykke tilmeld.

Du sendes herefter over til en side i Passagerpanelets analyseunivers, hvor du skal udfylde dine baggrundsoplysninger, som bliver brugt for de kommende undersøgelser.

Afhængig af, hvornår du har tilmeldt dig panelet, kan der kan gå noget tid, inden du hører fra os første gang.

Tilmeldingen tager ca. 5 minutter, og så er du i gang!

Hvor mange spørgeskemaer modtager jeg om året?

Antallet af spørgeskemaer afhænger af den enkelte målgruppe for hver undersøgelse.

Du får en invitation ca. 6-12 gange om året, men du bestemmer selv, om du vil være med hver gang.
 

Hvornår skal jeg besvare spørgeskemaet?

Svar helst på spørgeskemaet med det samme, så er du sikker på, at vi får din mening med.

Spørgeskemaet bliver sendt til flere personer, end vi har behov for besvarelser fra, så svarer du ikke på spørgeskemaet pga. ferie, sygdom eller lignende, får andre muligheden.

Undersøgelsen bliver lukket, når vi har opnået et tilstrækkeligt antal besvarelser.

Hvordan opbevares mine personlige data?

Personlige data er opbevaret i en særskilt database, der er placeret på en server hos vores panelleverandør Rambøll. Få mennesker har adgang til databasen.

Dine personlige data er ikke tilgængelige for andre. Data bliver aldrig videregivet til personer eller organisationer uden for Passagerpulsen.

Målet er at sikre den højeste kvalitet i vores undersøgelse og at overholde den gældende lovgivning inden for persondataopbevaring. Vi er i dialog med Datatilsynet, så vi sikrer, at vores praksis for paneldata lever op til lovgivningen.

Læs om Datatilsynets regler på deres hjemmeside
 

Bliver jeg aflønnet som deltager i Passagerpanelet?

Passagerpanelet er ikke kommercielt.

Kontant honorering for din deltagelse er ikke en mulighed, men som deltager er du med til at bidrage med vigtig viden, som bliver brugt til at lave forbedringer til gavn for brugerne af den kollektive transport.

Resultaterne af de undersøgelser, du deltager i, bliver løbende offentliggjort på Passagerpulsens hjemmeside.
 

Hvordan melder jeg mig ud?

Du kan til hver en tid melde dig ud af panelet igen ved at sende en mail til afmeld-panel@fbr.dk

Husk at bruge den samme mailadresse, som da du meldte dig ind.

Bliv Passageragent

Er du typen, der har øjne og ører med dig, når du rejser med den kollektive transport? Så har vi brug for dig til at være frivillig Passageragent og til at give os værdifuld dokumentation.

Passageragenternes opgaver kan være:

  • tage et foto af noget bestemt på stoppestedet/stationen
  • holde øje med noget for os hver dag i en periode – forsinkelser eller lignende
  • svare på spørgsmål, om den rejse du er i gang med
Læs mere

Følg Passagerpulsen på Facebook

Har du tænkt over, hvordan vi får en bedre kollektiv transport?  Like Passagerpulsen på Facebook og hold dig opdateret om arbejdet for bedre kollektiv transport.

Jo flere vi er, desto større indflydelse har vi.

Følg os på Facebook