Nordjyderne får den bedste kundeservice

16. maj 2017

Kundeservicen er i top i Nordjylland. Nordjyllands Trafikselskab løb nemlig med alle priserne, da Passagerpulsens Kundeservicepris 2017 blev uddelt.

Kundeservice

Nordjyderne får den bedste kundeservice
Foto: Nordjyllands Trafikselskab

Trafikselskab satser på kundeservice

Kundeservice tæller – også i den kollektive trafik. God kundeservice betyder nemlig, at passagerne får et mere positivt indtryk af rejsen med bus, tog og metro.

Nordjyllands Trafikselskab (NT) er tilsyneladende klar over det. De er nemlig gået benhårdt efter at vinde Passagerpulsens Kundeservicepris 2017. Og de har da også ryddet bordet i alle 3 kategorier: telefonisk kundeservice, online kundeservice og bedst af alle.

1 trafikselskab vinder alle priser

Passagerpulsens Kundeservicepris er kommet til verden for at hylde de trafikselskaber, der giver en god kundeservice og for at motivere selskaberne til at sætte fokus på området.

Priserne bliver uddelt på baggrund af en undersøgelse, hvor mystery shoppere vurderer, hvor gode selskaberne er til at svare på et givent spørgsmål både via telefonen og hjemmesiden.

Busselskabet NT er det første trafikselskab, som vinder alle 3 priser på 1 gang.

Nordjyllands Trafikselskab er gået efter sejren

Nordjyllands Trafikselskab er meget begejstrede for at have fået prisen. Kunde- og salgschef Mette Henriksen er enig i, at jo mere fokus, der er på kundeservice, jo mere opper selskaberne sig:

”Vi er meget stolte over den anerkendelse, som vi får i Passagerpulsens undersøgelse. Da prisen blev indstiftet i 2015, kiggede vi hinanden i øjnene og aftalte, at den pris måtte vi hente til Nordjylland”, siger hun.

”Men vi må også samtidig erkende, at det er en lang og sej proces at blive dygtige til kundeservice. Hele organisationen skal gennemsyres af en bevidsthed om, at vi er sat i verden for at hjælpe kunderne”.

Derfor vinder Nordjyllands Trafikselskab

Prisen går til Nordjyllands Trafikselskab, fordi de er gode til at hjælpe passagererne per telefon og online.

Kundeservicemedarbejderne hos Nordjyllands Trafikselskab scorer nemlig topkarakter, når det drejer sig om at byde passagererne velkommen i telefonen. Passagererne oplever også et lavt antal af viderestillinger.

Ventetiden kunne dog være lidt lang, oplevede Mystery shopperne. Det trækker ned i det samlede resultat.

Online på Nordjyllands Trafikselskabs website er tonen og sproget venligt. Siden er også overskuelig, så passagererne kan finde det, de søger.

Busselskaberne er bedst til kundeservice

Passagerpulsen har uddelt kundeserviceprisen i 2 år. Indtil videre har kun busselskaber vundet prisen.

Abildskou – der kører på tværs af Danmark – vandt den samlede pris i 2016, mens Fynbus løb med sejren alt i alt i 2015. 

Baggrund om Passagerpulsens Kundeservicepris

Sådan har vi gjort

Passagerpulsen har brugt mystery shopping. Metoden bliver brugt til at teste serviceniveauet ved, at en person kontakter selskabet med en problemstilling, som en kunde normalt ville spørge om.

12 bus- og togselskaber er blevet testet. Ved telefonisk henvendelse er der i alt blevet foretaget 25 opkald. Hjemmesiderne er besøgt 15 gange hver.

Mystery shopper-personerne har kun foretaget telefonopkald eller hjemmesidebesøg til det samme trafikselskab 1 gang.

Relaterede artikler

Tilføj kommentar

Din e-mail bliver kun set af Passagerpulsen, når vi godkender din kommentar.
By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.