Abildskous opskrift på god kundeservice

26. maj 2016

Busselskabet Abildskou vandt prisen for bedste kundeservice i 2016. Men hvordan bliver man de bedste, og er der en egentlig opskrift? Passagerpulsen har talt med Jess Abildskou og fået svaret.

Kundeservice Abildskou

Abildskous kundeservice
Foto:Mikael Hansen

Scoren blev 90 ud af 100 mulige point i Forbrugerrådet Tænk Passagerpulsens test af trafikselskabernes kundeservice. 15 selskaber blev vurderet, og her scorer Abildskou samlet set højere end gennemsnittet.

”Vi er rigtig glade for at få prisen her hos Abildskou, det betyder meget for vores medarbejdere. Det er sjældent, vi får positiv respons på den her måde, ” fortæller direktør hos Abildskou, Jess Abildskou.

Fokus på kundernes behov

Hvis man spørger Abildskou, hvordan man bliver de bedste, er der ikke et endeligt facit.

”Jeg ved ikke, om vi har en særlig opskrift, men vi forsøger at yde den bedste kundeservice, vi kan. Det er en løbende proces, og vi arbejder hele tiden på at forbedre os i forhold til kundernes behov. Vi er helt klar over, at vores service har stor indflydelse på, hvordan vores kunder oplever os, ” siger Jess Abildskou.

Det er ikke altid let at give kunderne en god serviceoplevelse, hver gang der er kontakt. Derfor er det vigtigt at opsamle erfaringerne og omsætte det til endnu bedre kundeservice. Det ved Abildskou.

” Vi bruger meget tid på den feedback, som kunderne giver os gennem vores hjemmeside og facebookside. Kunderne er meget aktive, og det sætter vi pris på. Kun på den måde kan vi blive bedre”, forklarer Jess Abildskou og fortsætter:

”Hvis der alligevel er en opskrift, så er det, at vi lytter til kunderne, og vi tilpasser os den verden, som kunden har. Kundeservice udvikler sig løbende, og det er noget andet i dag end for 15 år siden. Det skal vi forholde os til”.

Antallet af passagerer stiger

God kundeservice betaler sig. I 2015 fik Abildskou ca. 5 procent flere kunder, og de transporterer nu omkring 500.000 med bus hvert år.

Når Forbrugerrådet Tænk Passagerpulsen tester kundeservicen næste år, er målet klart for Abildskou.

”Det er vores målsætning at blande os i toppen igen”, afslutter Jess Abildskou.

Relaterede artikler

Busselskaber bedst til kundeservice

BAT og Fynbus satser på kundeservice

BAT og Fynbus satser på kundeservice

Passagerpulsens kundeservicepris

Undersøgelse: Passagerpulsens Kundeservicepris

Passagerpulsen - Taenk.dk

Få Passagerpulsens nyhedsbrev